Zistili sme, že viem lietať!

S Komajotou v prešovskom Jazz Wine Pube

S Komajotou v prešovskom Jazz Wine Pube

Ako dlho ste natáčali videoklip ku skladbe 7 nocí?

Martin: Tri dni čistého, poctivého natáčania. Jaris vravel, že spravil 3300 fotiek, čo je celkom vysoký počet. V priemere ich človek ich vyfotí za ani neviem koľko rokov.

Ako vznikla téma, resp. motív tohto vášho nového videoklipu?

Martin: Asi bol priamoúmerný tomu, aký spôsob natáčania sme si vybrali, teda to fotenie a rôzne absurdné veci, ktoré sa nám podarilo zanimovať. Nie je to nič nezvyčajné, ale u nás som nevidel nič, čo by bolo spravené podobným spôsobom, možno nejaké rozprávky.

V klipe nájdeme rôzne odkazy či už na film Matrix alebo na animovaný seriál Happy Tree Friends. Čo vás ešte inšpirovalo?

Martin: Presne tieto veci, čo si spomenul (smiech). Keď už robíš klip a vieš, že môžeš takéto absurdné veci robiť, tak ich naozaj veľmi rád spravíš. Ten 360 stupňový záber vo výskoku sme síce nerobili tak, ako sa točí všade, kde majú na to prostriedky, keď človek vyskočí raz a tie foťáky to spravia za stotinu sekundy. My sme to skákali asi 150-krát (smiech).

Celkom zaujímavý sa mi zdal záber s 360-tkou na sánkach. Ako sa to celé pripravovalo? Bolo to náročné?

Martin: To ani nebolo také zlé. Je jednoduché otočiť sa na sánkach… v tom som profík mimochodom (smiech)… keby chcel niekto poradiť. Pohyboval sa Jaris, my sme sa nesmeli pohybovať, ten výskok mal byť vždy čo najpodobnejší tomu prvému. T.zn. 150-krát vyskočiť rovnako, v rovnakých polohách, s rovnakým výrazom. Jaris sa popri tom pohyboval stále dookola v rovnakom kruhu. Potom to spojil dokopy a výsledok môžeš vidieť vo videoklipe.

Kde ste natáčali tieto scény?

Martin: Všade, najmä v tanečnej sále Divadla J. Záborského a záverečnú naháňačku sme točili na Gymnáziu sv. Moniky v Prešove.

Kto je autorom myšlienky natočiť takýto videoklip?

Jaris: S myšlienkou natočiť animovaný klip „na foťák“ prišiel Martin.

Martin: Tento nápad vznikol skôr. Už v lete sme robili vizualizácie k skladbe Budík. Bolo to celkom vtipné, lebo sme zistili, že viem lietať a pod. Postavili sme to na tom, čo sme už skúšali.

Jaris: Práve v tom to bolo jednoduché.

Jednotlivé scénky ste mali dopredu premyslené?

Jaris: Vedeli sme, že tam máme dať kapelu. Martinovi som povedal nech donesie klavíre a vymýšľali sme to prakticky na mieste.

Koľko klavírov máš doma?

Martin: V klipe je asi pätnásť kúskov, a nie všetky sme doniesli, pretože niektoré nemám doma..takže niečo cez dvadsať. Ale nie všetky sú funkčné a niektoré sú oveľa krajšie ako hrajú.

Kto sa staral o rekvizity? Kto ich prenášal?

Martin: Kapela (smiech), niektorí sa uliali, nebudem ukazovať..

Jaris: Podľa toho, kto prišiel.

Martin: V podstate kapela a naši kamaráti, ktorí mali čas.

Jaris: Ďakujeme im.

Prečo ste sa rozhodli natočiť klip práve ku skladbe 7 nocí? Je to tým, že ste sa s ňou objavili v Eurovízii?

Martin: Je to v podstate náš súčasný singel. Na Eurovízii nám išlo o jeho zviditeľnenie a zpočuteľnenie medzi ľuďmi. Výber singlov je vždy o kompromisoch. My ako kapela, už nevieme úplne presne povedať čo by nás mohlo reprezentovať pred ľuďmi, ktorí počúvajú rádio, keďže sme v celej veci tak hlboko ponorení.

Klip ste „točili“ na foťák. Išlo o digitálne zábery? A máte tie fotky aj vyvolané?

Jaris: Išlo o digitálne snímky, ale povedali sme si, že si aj všetky fotky vyvoláme. A najlepšie by bolo vyvesiť zaradom celý klip na stenu. 9×13 lesklé poprosím (smiech)

Ako vyzerala celá tá technická stránka výroby klipu a jeho spracovania do finálnej podoby?

Jaris: Štvrtok, piatok a v sobotu sme natáčali a v nedeľu to už bolo takmer hotové.

Martin: A dnes to už aj je hotové (smiech). Čo sa týka postprodukcie, bol to asi jeden z najjednoduchších klipov. Aj keď si viem predstaviť, že tá stabilizácia a čistenie tých snímkov…

Jaris: Museli sme stabilizovať obraz, pretože sa veľmi chvel, ako sa tie snímky posúvajú, ale to ste zas nevideli.

Čo symbolizujú tie sánky v klipe?

Jaris (smiech): Sánky symbolizujú túžbu…

Martin (smiech): Túžbu sánkovať sa v lete na sánkach.

Jaris: Túžbu po snehu, keďže to reflektuje súčasnú situáciu (4.3.2009)

V klipe sú aj také „chybičky“. Napríklad v tej scéne ako chlapci vyjdú na sánkach zo záchodov a ak sa lepšie pozrieme, je tam vidieť nejakých ľudí. Je takýchto vecí viac v tom klipe?

Jaris: Raz je tam vidieť Slava (zvukár kapely), asi na dve sekundy. Pozerali sme obrázky a vidieť ho normálne na polovicu obrazovky na jednom alebo dvoch obrázkoch. Je to v scéne ako Stano (bubeník) dostane „bombu“ klavírom od Husa. A to kapela ani nevie.Vo finále to nie je vidieť. Všimol som si to, keď som to mal hotové. Kapela sa nesmela hýbať a ľudia čo nám pomáhali posúvali predmety medzi jednotlivými zábermi a niekedy nevedeli, kedy majú odchádzať a stalo sa, že ich je vidieť v odraze v zrkadlách. Niekedy je tam vidno nejakú nohu, ruku a tak J

Kapelky: